22 januari 2013

Tänkte skriva 2012 i rubriken men så kom jag på att det ju är 2013 nu. Nytt år, förhoppningsvis VÅRAT år!
Jag har tidigare bloggat på flera adresser, senast 2009 så det var alltså ett tag sedan. Har funderat på det här med blogg ett tag men inte riktigt kunna bestämma mig ifall jag vill blogga igen. Nu känner jag dock att det är dags, men bara för min egen skull. Sedan om några börjar läsa så är det ju bara kul!
 
Jag kommer att skriva om min längtan och kämpande för att få bli mamma. Jag och min älskade sambo/fästman längtar så vi går sönder emellanåt (iallafall jag).
     Med risk om att få höra att vi inte alls försökt så länge så kan jag berätta att jag slutade med p-piller i slutet på juni och ägglossning och mens kom tillbaka direkt och har sedan dess varit helt regelbunden, vilket jag är väldigt glad för. Så denna månad är vi alltså inne på vårat åttonde försök och jag ska få min mens på fredag men hoppas såklart att den uteblir. Har dock inga större förhoppningar då jag tog ett graviditetstest både igår morse och idag på eftermiddagen med negativt resultat - såklart!
 
Jag känner nu att jag behöver få ur mig en del tankar och känslor då det inte finns så många i min omgivning jag kan prata om detta med. Min sambo är helt underbar men jag vill inte tjata hål i öronen på honom!
 
Fortsättning följer..