Fokus på annat!

Jag och sambon pratade om allt igår och bestämde oss för att fokusera på annat nu framför barngörandet. Sätta vår hälsa och kärlek i första hand och fokusera på kommande usa-resa och bröllop. Vi ställer in oss på ivf-hjälp tidigast april nästa år. Allt innan dess är en bonus. Vi kommer ändå ha sex runt äl och så men att vi då vet med oss att mensen kommer komma och vi slipper leva i menscykler.

Kommer ändå uppdatera här, men kanske inte lika ofta och inte lika mycket barnlöshet. 


#1 - - escapingreality-depression, barnlöshet och ett nytt liv:

Lycka till! Hoppas ni får det bra med resa och bröllop, det är underbart att gifta sig! Vår bröllopsdag var utan tvekan den bästa i mitt liv! Jag vill också råda dig att träffa kurator fler gånger direkt om det behövs, när jag började träffade jag terapeuten varje vecka i tre månader och har nnu gått ner till en gång i månaden. För mig var det ett bra sätt att få älta och bearbeta systematiskt under längre tid.

Svar: Tack! Det är först under nästa vår/sommar men behövs ju planering oxh sparande av pengar, ska även hålla igång med träningen så jag är i mitt lovs form till dess :)

Nja.. Jag vet ju vad problemet är så både jag oxh kuratorn kom fram till att i mitt fall finns det inte så mycket mer att säga och älta. Men jag ska höra av mig igen om jag känner att det ändå behövs. Just nu ser jag inte hur det skulle hjälpa, men det kan ju förändras :)

rockamommy.blogg.se

#2 - - dujaghanvi:

Hoppas att ni kan släppa det lite - det ÄR svårt - men jag hoppas det. Så att ni kan njuta av resa och bröllop - låter som härliga planer. Önskar er all lycka, och att ni till slut får ställa in allt vad ivf heter! Kram!

Svar: Tack! Ja det tar nog ett tag att komma in i ett bra läge vad gäller allt. Men vi ska göra vårt bästa! :) kram på dig!
rockamommy.blogg.se