Avundsjuka och hopplöshet.

Missförstå mig rätt, men jag är avundsjuk på dom som kör på med ivf. Jag vill också känna den sortens hopp. Att nu jävlar kan det gå!! Vi är toppenkandidater för ivf om vi hamnar där - läkarens ord. Självklart finns ju inga garantier för att det faktiskt fungerar, men jag tror det i vårat fall. Och om jag ska gå på magkänsla så är det där vi kommer hamna. Därför känns det så otroligt frustrerande att behöva vänta i 15 månader till. Det rent ut suger!

Men det är bara att köra på. Vi tror inte längre att det ska gå detta, så vi är beredda på mensen varje månad. Det här försöket blir lite halvdant då jag åker bort över helgen. Ägglossning på söndag och jag är inte hemma förrän sent så får hoppas på sexet ikväll och på söndag. För trots känslan av hopplöshet, så fortsätter vi ju att hoppas smått.



#1 - - Escaping Reality - depression, barnlöshet och framtidstro :

Varför måste du vänta så länge innan du får hjälp? Har du inte möjlighet att söka vård privat om de inte tar emot dig i den offentliga sjukvården? Jag vet att det är olika i olika landsting och du verkar ha otur med ditt!

Svar: Måste vara 25 år för det och det fyller jag nästa vår. Vi går privat redan men är samma där. Vi lan ju betala själva men är mycket pengar och vi vill ha samma rött till betalt som alla andra.
rockamommy.blogg.se

#2 - - Line:

Har ni försökt med en fertilitetsmonitor? Det tänkte jag precis "unna mig" innan jag blev gravid! För även om du är säker på ÄL så kan kroppen spela dig ett spratt så kan ju vara hjälpsamt att se hur den läser av =)Jag tog nämligen ÄL test någon dag innan jag nu borde blivit gravid och det var helt neg... stämmer ju inte... Trevlig kväll!

Svar: Jag känner av ÄL tydligt och ÄL-tester blir positiva plus att vi har sex varannan - var tredje dag hela månaden så täcket upp ordentligt :)
rockamommy.blogg.se

#3 - - Hanna:

Jag förstår dig..Det är sjukt orättvist att det är så olika över landet!KRAM!!