Sömn!

Jag måste bara skriva av mig lite angående bebisars sömn. I senaste numret av Vi föräldrar tar dom upp det och att föräldrar inte gillar folks "skryt" kring att deras bebis sover bra. Varför ska vi som haft tur att få barn som sover bra inte få säga det högt? Det är bara de som inte får tillräckligt med sömn man hör om och det är synd om dom. Självklart är det ju jobbigt för dom, men det betyder väl inte att vi som får sova inte ska få prata om det utan att få massa skit och höra att vi skryter? 

Jag hade önskat att höra mer positivt under graviditeten. Fick bara höra att ni kommer aldrig få sova osv. Jo då. Våran tjej sover och vaknar för mat 1 eller 2 gånger per natt, gråter bara när hon är hungrig/uttråkad/ont i magen och alla tre saker är snabbt övergående. Annars är hon glad och lugn, sover bra och själv. Sen om det bara är en period och det senare kommer vända så får det vara så men jag tänker njuta av det nu och inte "vänta bara!".. 
 
Och när jag skriver eller pratar om hennes sömn så är det inte för att skryta, utan för att berätta att det är så vi har det just nu och vi är jätteglada och tacksamma för det.
#1 - - Johanna:

Jätteskönt för er! Njut så länge det varar o förhoppningsvis så är det länge :)

Svar: Ja det gör vi :)
rockamommy.blogg.se

#2 - - Mamma Malin:

Åh, samma här! Charlie vaknar max en gång per natt, ibland inte alls nu utan han sover igenom nätterna. Jag känner mig inte alls dödstrött. Visst finns det dagar när man är tröttare men jag behöver aldrig "ta igen" sömn under dagen sedan, exempelvis lägger mig och sover när Charlie sover. Skönt att höra någon mer som tänkte på det!

Svar: Vad skönt! :) nä samma här och är typ att man måste be om ursäkt för det. Nä alla barn är olika och det måste man få säga högt :)
rockamommy.blogg.se