Mat!

Nu har jag pumpat och kombinerat med flaska till att helt gå över till flaska i några veckor och det fungerar jättebra. Nöjd mamma ochnöjd bebis utan bök och frustration vid matning. Den här veckan har vi även börjar ge ersättning vid två måltider per dygn och kommer att öka på det nu allteftersom. Får ut mindre och mindre när jag pumpar så kommer bli en smidig övergång till ersättning nu. 

Blir kanske lagom till hon blir tre månader i slutet på månaden och då känner jag att jag kan sluta med amning/pumpning med gott samvete. 

Amning var helt enkelt ingenting för mig så jag känner mig fri och mer avslappnad sen jag slutade. Och huvudsaken är ju att hon får mat, inte hur!
#1 - - Johanna:

Vad skönt att hon accepterar det så bra! Vad har ni för ersättning å märker ni att hon är mätt längre? Hur gör ni på natten? Kram!

Svar: Ja jätteskönt 😊 har inte vara några problem alls. Baby semp 1 lemolac har vi. Har hört att den ska vara mildare för magen och än så går det bra. Jo jag tycker hon blir mätt lite längre faktiskt. Hon har bara fått ersättning på natten en gång och då hade jag kokat vatten i en termos och så blandade jag iordning 😊 dom andra nätterna har hon fått det jag pumpat ut på kvällen.
rockamommy.blogg.se