Amning vs flaska

Tack för alla era fina ord angående amning/pumpning <3

Jag har pumpat lite varje dag nu efter att hon ammar för att samla på ett lager så det finns att ge vid tillfällen. Har även testat att ge lite på flaska och hon tar det utan problem, så skönt!

Så nu känns det lättare med allt. Kommer för det mesta att amma men när jag känner att jag vill ha en paus eller vill vara iväg en stund så blir det flaska. 

Nu har jag inte längre dåligt samvete för Lovis går inte miste om något. Hon får min mjölk och hon får närheten. Jag tycker tillochmed att vi fick en bättre och djupare kontakt vid flaskmatning så vi kunde ha ögonkontakt och sitta mycket mysigare. Får se hur länge jag orkar/har lust med att amma så pass mycket som nu. Tiden får visa. Det viktigaste är att vi båda trivs och mår bra <3